Webinaarin hyöty yrittäjille
Jos potentiaalinen asiakas ei tiedä yrityksesi tuotteista tai palveluista, on ostaminen mahdotonta! Ongelman poistamiseen kustannustehokas ratkaisu on ahkera tiedottaminen mediatiedotteilla sekä systemaattinen viestinnän ja somenäkyvyyden rakentaminen.
Aihe: Miksi mediatiedotteita kannattaa tehdä? -webinaari
Aika: 11.3.2022 klo 13-14
Paikka: Webinaari etäyhteydellä omalla laitteellasi (tarvitset nettiyhteyden)
Webinaarin sisältö
Tiedotteiden tarkoitus on tehdä asiakkaasta oman alansa asiantuntijaja saaada viestintään vaikkuttavuutta! Tämä ei kuitenkaan tapahdu yhdessä yössä, eikä käden käänteessä. Tarvitaan päämäärä, mihin pyritään. Aiheellista on pohdiskella kriittisesti päämäärää, miksi siihen pyritään.
Usein yritys asettaa tavoitteekseen lisää myyntiä. Kun sitä lähdetään ruotimaan, voi olla, että tarvitaankin lisää kannattavuutta. No, mistä kannattavuus pohjimmiltaan syntyy? Hyvätuottoiset bisnekset ovat uniikkeja tai ainakin jollain tavalla poikkeavia kilpailijoistaan.
Tiedottamisen idea perustuu aina siihen, miten yritys erottuu massasta. Jos ei ole tätä asiaa pohtinut tähän mennessä, niin nyt on kreivin aika.
Maksuttomassa webinaarissa perehdytään keinoihin, miten yritykset huomataan ja miten asiakkaat löytävät yrityksen tiedottamisen keinoin.
– Minkälaisista asioista kannattaa tiedottaa?
– Koska tiedote kannattaa lähettää?
– Minkälaisen tiedotteen media nielaisee?
Ilmiöt, vuodenajat, ajankohtaisuus ja uutisaiheet auttavat. Mitä useampi em. tärppi, sen paremmin asia menee ns. läpi mediassa.
– Miksi artikkelimuotoinen tiedote on medialle helppo?
– Mitä kriittinen toimittaja ajattelee, kun näytölle ilmestyy tiedote?
– Mihin asioihin toimittajat kiinnittävät huomiota?
– Miten mediatiedotetta voidaan hyödyntää yrityksen kokonaisviestinnässä?
Uutiskirjeet, somekanavat, hakukonenäkyvyys sekä uskottavuuden lisääminen mediatiedotteiden avulla.
Kouluttajat
Anne Lampinen on pitkän linjan toimittaja, jolla on yli 30 vuoden kokemus yrittäjyydestä. Toimittajanakin olen toiminut yli 20 vuotta, viimeiset kymmenen vuotta viestintäalalla. Missioni on auttaa yrittäjiä, kerron kuinka median kanssa tullaan juttuun. Olen yrittäjän puolella, siis Omatoimittaja.fi
Sanya Saarinen eli #Someleontti toimii sosiaalisen median markkinoinnissa digisisällöntuottajana, somestrategina ja somekouluttajana yrityksille. Viestinnän keskiössä on aina asiakas, mutta digityökalut mahdollistavat viestin leviämisen yhä laajemmalle sekä viestinnän ja myyntiprosessin automatisoimisen.