BusinessRakentamo tunnettiin ennen Vihdin kunnassa toimivana YritysVihtinä, joka oli yritysneuvontaan erikoistunut yhdistys. Se neuvoi ja palveli etupäässä vihtiläisiä mikroyrityksiä. Kun viimeaikojen erityisolosuhteiden takia ihmisten valmius asioida verkossa kasvoi, oli aiheellista kysyä, voisiko yhdistys toimia valtakunnallisesti? Eri kanteilta asiaa tarkasteltuaan yhdistyksen hallitus vastasi itselleen esittämäänsä kysymykseen: Kyllä! Tämä tarkoitti monta asiaa, jotka piti pystyä hoitamaan suhteellisen nopeassa aikataulussa. Ensinnäkin nimi. Valtakunnallisen yhdistyksen nimi ei voi olla YritysVihti. Toiseksi uudistus piti saada näkymään uudessa brändissä, sen ilmeessä ja olemuksessa ja myös koko toiminnassa. Hallitus muodosti erillisen brändityöryhmän. Brändin uudistuksessa käytettiin Happy Branding Companyn Brändin kirkastus -työkalua. Siinä kehitystyö on jaettu kolmeen osaan: brändin ytimen kiteytykseen, muotoiluun ja jalkautukseen. YritysVihdille piti kehittää myös uusi nimi. Mutta ennen sitä brändityöryhmä kokoontui viikon välein kolmena perjantai-aamuna etäpalavereihin puimaan yhdistyksen perusasioita, kuten sen tarkoitusta, visiota, missiota, strategiaa, arvoja, asiakkaita, kilpailijoita, asemointia ja lupausta. Tämän jälkeen oli vuorossa nimen keksiminen, ja sitten oli aika luoda uudelle brändille uusi identiteetti. Lue, kuinka koko prosessi eteni kirjoittamastani artikkelista osoitteessa https://www.happybrandingcompany.fi/blogi/casebusinessrakentamo.
Brändi, Brändin kirkastus, Happy Branding Company
Piditkö artikkelista? Jaa se myös muille...

Muita helmiä blogistamme